زیست شناسی
زیست شناسی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  زیست شتاسی و آدرس zist.shfadaei.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

تا 40 سال دیگر رشد جمعیت ایران منفی می‌شود

 

استاد جمعیت شناسی دانشگاه تهران گفت: با توجه به اینکه میزان باروری پایین آمده به همین دلیل این موضوع در آینده نگران کننده است و چنانچه این نرخ با همین روند ادامه پیدا کند در آینده به رشد صفر و طی 40 سال دیگر به رشد منفی می‌رسد.

دکتر محمد میرزایی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به کاهش نیست، افزود: در حال حاضر رشد سالانه جمعیت 1.3 درصد است بطوریکه سالیانه یک میلیون نفر به جمعیت ایران افزوده می شود.
 
وی با اشاره به اینکه جمعیت از سال 85 تا 90، بیش از 5 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است، گفت: براساس آمارها رشد جمعیت از 3.2 به 1.3 رسیده است یعنی سالانه 1.3 درصد به جمعیت کشور افزوده می شود.
 
وی به نرخ پایین باروری که به 1.8 در کشور رسیده اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه میزان باروری پایین آمده به همین دلیل این موضوع در آینده نگران کننده است و چنانچه این نرخ با همین روند ادامه پیدا کند در آینده به رشد صفر و طی 40 سال دیگر به رشد منفی می رسد.
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: باید با انجام اقدامات فرهنگی در جهت افزایش نرخ موالید در میان خانوادهها اقدام کرد تا تعداد فرزندان از 1.8 به 2.2 برسد.
 
وی در مورد قطع سیاستهای تنظیم خانواده نیز گفت: مشکلی که در حال حاضر باعث ایجاد نگرانی شده این است که قصد لغو برنامه تنظیم خانواده وجود دارد.
 
به گفته میرزایی ، لغو برنامه تنظیم خانواده باعث افزایش سقط جنین ، مرگ و میر مادران و فرزندان می شود  . قطع این برنامه بخصوص به ضرر طبقات محروم و بی بضاعت می شود که نمی خواهند چند فرزند داشته باشند.
 
این جمعیت شناس با اشاره به اینکه جمعیت باید با یک برنامه ای رشد یابد، افزود: نباید با قطع سیاستهای تنظیم خانواده باعث افزایش تلفات و مشکلات درجامعه شد و درنهایت باید با چاره اندیشی و برنامه ریزی مانع لغو برنامه تنظیم خانواده شد.
 
وی افزود: در مجموع دغدغه رشد جمعیت وجود ندارد بلکه مشکل باروری پایین است که باید تعدیل شود و با اقدامات فرهنگی از خانواده ها خواست که تعداد بچه ها به 2 تا 3 فرزند برسد.
 
یه گفته وی ، فراهم کردن زمینه های ازدواج ، زمینه سازی و بستر سازی ، بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی و ...از جمله راهکارهای افزایش موالید در کشور است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, ] [ 6:47 بعد از ظهر ] [ فدائی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

***این وبلاگ شامل جدیدترین مطالب علمی ,آموزشی,دانشگاهی ودرسی می باشد که علاوه بر همکاران ,دانش آموزان ودانشجویان می تواند برای سایر افراد نیز مفید واقع شود. ***
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 185
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 185
بازدید ماه : 476
بازدید کل : 197638
تعداد مطالب : 253
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->


تماس با ما

استخاره آنلاین با قرآن کریم

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

ابزار پرش به بالا


  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ
  •